Raksti
Sievietēm patīk vērot skatlogus
Vienā no jaunākajiem sieviešu dabas un iecienītāko nodarbju pētījumiem secināts, ka stereotips, ka sievietes daudz iepērkas, ir neprecīzs — atrodoties lielveikalā, viņas vienkārši ilgi vēro skatlogus. To novērojuši daudzi vīrieši, kas ikdienā devušies līdzi savai daiļā dzimuma pārstāvei.
Sešās Centrālās un Austrumeiropas valstīs aptaujātie vīrieši, kuri pavadījuši daudz laika lielveikalos kopā ar savām sievām, piekrīt, ka sievietes vairāk laika pavada vērojot skatlogus nekā iepērkoties.
Šādi dati noskaidroti „GE Money Bank” pētījumā, kas veikts sešās Centrālās un Austrumeiropas valstīs – Latvijā, Čehijā, Polijā, Rumānijā, Ungārijā un Krievijā. Pētījums parāda, ka caurmērā visās valstīs vīrieši piekrīt, ka sievietes vairāk laika pavada vērojot skatlogus nekā iepērkoties. Rumānijā līdz pat 90%, bet Latvijā 64% šādi domā tieši jaunieši 18 - 29 gadu vecumā.
Tāpat izpētīts, ka sievietes tērē naudu ikdienas nepieciešamībām, vīrieši — hobijiem un delikatesēm, bet tajā pašā laikā vīrieši uzskata, ka viņi iepērkas efektīvāk.
Latvijā 60%, bet Polijā pat 67% vīriešu uzskata, ka viņi iepērkas efektīvāk nekā sievietes, lai gan sievietes (vairāk nekā 70% sieviešu Čehijā, Latvijā un Krievijā) atzīst, ka vīriešiem iepirkšanās ir nepatīkama nepieciešamība un tādēļ viņi iepērkas tik ātri.
Pētījuma dati parāda, ka vīriešu uztverē efektīvi iepirkties nozīmē iepirkties ātri. Taču patiesībā iepirkšanās efektivitāti vairāk nosaka tas, vai esam saplānojuši savus pirkumus, spējam iekļauties budžetā un vai nepērkam neko lieku. Un šeit mēs redzam pretrunu, jo vīrieši naudu tērē dažādām izklaidēm un luksusa lietām, kas varbūt pat nav nepieciešamas.
Tādēļ iespējams sievietes tomēr ir labākas savas naudas plānotājas, nekā vīrieši, bet stereotips, ka sievietes daudz iepērkas un daudz tērē naudu, var būt skaidrojams ar to, ka sievietēm vienkārši ir daudz vairāk ikdienas nepieciešamību.
Latvijā 74% iedzīvotāju domā, ka iepirkšanās kā kaislība ir tikai sievietēm, tikmēr Rumānijā šādi uzskata 89% aptaujāto. Caurmērā tā domā tieši vīrieši, lai gan arī pašas sievietes nenoliedz, ka viņām patīk iepirkties.
Ilustrācija: shutterstock.com